Kenmerken
Type | Schokker |
---|---|
Lengte | 10.75 |
Breedte | 3.85 |
Diepgang | 0.85 |
Bouwjaar | 1976 |
Prijs | € 49.000 |
Verkoopstatus | Te koop |
Beschrijving
Fraaie grote Vreedenburgh.
Luxe uitstraling met fraai en rijkelijk versierd houtwerk. Het teakdak is enige jaren geleden vervangen door onderhoudsarm kunststof.
Het sfeervolle en lichte eiken interieur is ook in uitstekende staat en voorzien van mooie details.
Schip is goed onderhouden door de eigenaar, ook met aandacht voor niet direct zichtbare zaken.
Schip staat zijn mannetje op ruim water – kopen en genieten van schip, wad en meer !
Uitstekend onderhouden, ’s winters altijd binnen.
Kajuit met in kuip volop sier-houtsnijwerk, glas-in-lood deuren en -ramen. Patrijspoorten van messing.
Ruime kuip met teakhouten banken en teakhouten vlonders.
Onderwaterschip: verfsysteem in 2016 vernieuwd.
Bovenwaterschip, bovendeks en kajuitopbouw: jaarlijks geschilderd/bijgewerkt.
Romp binnenzijde: goed bereikbaar en goed afgeschermd met Owatrol menie in 2008 en opnieuw in 2009; sindsdien geen aanleiding meer om dit te herhalen.
Oude teakdek in 2009 vervangen door kunstteakdek. Ziet er prachtig uit, heeft nauwelijks onderhoud meer nodig.
Interieur:
Kajuit op stahoogte (1,90) afgetimmerd met oud eiken. Inrichting: twee banken die als slaapbanken gebruikt kunnen worden, veel bergruimte, ondermeer onder en achter zitbanken, twee kastjes voor boeken en een apart kastje met glas-in lood raampje voor glaswerk. Keukenhoek met veel bergruimte, fonteintje en afdekbare kookplek, kaartentafel boven koelkast.
Slaaphut: stahoogte onder luik (1.80), één ruime 2-persoonskooi en twee 1-persoonskooien (die zeer bruikbaar zijn voor opslag bijboot, zeilen, vouwfietsen, enz.). Ruime kledingkast voor zeilkleding en laarzen.
Aparte toiletruimte met Twist ‘n’ Lock handbediend toilet (2009), pompsysteem vervangen 2016.
Motor:
SAMOFA/Mitshubishi 45 PK, bouwjaar 1976, in uitstekende conditie en goed onderhouden; beperkt olieverbruik. Nieuwe startmotor in 2017. Watergekoelde uitlaat.
Bekabeling motorbedieningshandel en stopknop vernieuwd in 2017.
Boegschroef: type AMEQ, bediening vanuit kuip (ideaal bij aanleggen en in de sluis).
Aantal cylinders: 4
Kruissnelheid: 5-6 knopen
Toerenteller: Ja
Draaiuren: 2100
Inhoud brandstoftank: 105 liter
Boegschroef: AMEQ
Navigatie/elektronica:
GPS: Navman Trackfish 6500
Kompas: Klassiek kompas op sierpaal in kuip (te verwijderen)
Marifoon: Icom handheld
Navigatieverlichting: Voor zeilen en op motor
Radio: Pioneer autoradio (2012) en antenne in stuurboordstag
Interieur:
Aantal slaapplaatsen: 2-4
Aantal hutten: 1 met 2 persoons kooi (1,90×1.30)
Stahoogte: kajuit: 1,90
Slaaphut: 1,80
Geluidsinstallatie: met autoradio (2012) en antenne in stuurboordstag.
Koken: op spiritus met 2-pits Origo 3000 (werkt uitstekend en geen onveiligheid met gas).
Koelkast: Isotherm, nieuw 2008.
Douche: Geen
Koelkast: Ja
Verwarming: Eberspächer op diesel (2012)
Toilet: Twist ‘n’ lock handbediend toilet (2009)
Vuilwatertank: Geen
Elektra/water:
Accu’s: twee lichtaccu’s en een aparte startaccu (nieuw in 2018). Acculader
Acculader: Ja
Walstroomaansluiting: Ja
Zonnepanelen: Geen
Waterpomp: Jabsco 31395, watertank roestvrij staal, onder stuurboordbank, 150 liter.
Uitrusting:
Anker: Via handlier
Strijksinstallatie: Via bokkenpoten en handlier
Bijboot/reddingsvlot: Geen
Zwemtrap: Ja, op zijkant roer
Tuigage:
Gaffelzeil en kluiverboom
Merk: North sails
Grootzeil: Ja
Botterfok: Ja
Stormfok: Ja
Kluiver: Ja
Lieren fok: Handbediend
Veiligheid:
Gasbun met afvoer: n.v.t.
Radarreflector: Ja
Lenspomp: Ja, handbediend
Brandblusser: Ja
Reddingsboei: Ja